עולם ההשכלה בישראל מציע כל כך הרבה מסלולי לימוד בכל כך הרבה תתי מחלקות שלפעמים אי אפשר לדעת איזה קורס שייך לאיזה תחום ומה בכלל לומדים במסגרת לימודים אלו ואחרים. אנחנו מחפשים ללמוד מנהל עסקים ומוצאים את עצמנו מסתכלים על קורסים בכלכלת המשפחה; אנחנו רוצים לימודי תעודה בתסריטאות ועושים שיעורי בית בכתיבה עסקית בסינית; אנחנו נרשמים לקורס מכונאי רכב ויוצאים עם תעודת מפעיל מלגזה ולא חסרות עוד דוגמאות.

כדי ליישר קו, לסבר את האוזן ולסדר את העניינים חשוב לנסות להבין איך הדברים בנויים ומי קהל היעד של כל קורס ושל כל אותם מסלולי לימוד מוכרים יותר ומוכרים פחות.

קטגוריה מספר 1: לימודי תעודה

רוצים לרכוש מקצוע אבל לא ממש רוצים לכתוב סמינריונים לעייפה? לימודי תעודה יכולים להיות אופציה שתתאים לכם מאוד. למרות שזה נכון שכל תחום לימודים מקנה בסופו תעודה (חוץ מאשר פסיכומטרי או קורסים דומים), לימודי תעודה כוללים מגוון רחב מאוד של מסלולי לימוד מקצועיים שרק מי שמחזיק בתעודה המאשרת את הלימודים יכול לעסוק בתחום באופן מקצועי.

לימודי תעודה כוללים מגוון רחב מאוד של קורסים ושל תחומי ידע, כמו: לימודי תעודה באומנות, לימודי תעודה בעיצוב, לימודי תעודה במשאבי אנוש, לימודי תעודה בחשמל, לימודי תעודה בתיירות, קורס סוכני נסיעות ועוד ועוד ועוד.


למי זה מתאים? לכל מי שרוצה ללמוד אבל לא ממש מחפש אקדמיה.

באיזה גיל? בכל גיל.

קטגוריה מספר 2: הסבת קריירה

הסבת קריירה אינה בהכרח מסלול לימוד ספציפי או דרך שמובילה לנקודה אחת, משום שהסבת קריירה היא יותר סיבה ללמוד מאשר מקום לימודים. רבים מאיתנו מתחילים את החיים בנקודה א' ובמקום להגיע לנקודה ב', אנחנו עוצרים בדרך, פוגשים מקומות אחרים, סוטים מהמסלול (מבחירה או שלא מבחירה) ומוצאים את עצמנו בנתיב קריירה שבכלל לא חשבנו עליו, במקרה הטוב, ושבכלל לא רצינו, במקרה הרע.

רצון לעשות הסבת קריירה מניעה אנשים רבים לחפש קורסים או מסלולי לימוד שיותר מעניינים אותם מאשר המקצוע שבו הם עוסקים היום. אם אתם מחפשים הסבת קריירה אתם יכולים ללכת לשני כיוונים: להישאר בתוך התחום שבו אתם עובדים היום ולפנות לכיוון אחר שמתבסס על הידיעות שלכם ועל הניסיון שלכם, או ללמוד משהו חדש לגמרי ולקשט את קורות החיים בעולם שלא הכרתם עד היום ושאין לכם נגיעה אליו חוץ מאשר רצון עז להיות חלק ממנו.


למי זה מתאים? לעובדים שמאסו בקריירה שלהם ורוצים לפתוח דלת לעולם חדש.

באיזה גיל? מתי שנמאס.


דוגמה: מורים יכולים לעשות הסבת קריירה לתחומי ייעוץ חינוכי, הדרכת קבוצות, הנחיית הורים וכו' (וכאן הם נשענים על מי שהם לצורך התפתחות), ובמקביל הם יכולים ללמוד תכנות, רפואה אלטרנטיבית, שירות לקוחות, בישול ואפייה ועוד ולצאת לדרך חדשה לגמרי.

קטגוריה מספר 3: השתלמויות

הרצון שלנו להמשיך ללמוד גם אם יש לנו מקצוע שאנחנו אוהבים, גורם לרבים מאיתנו לחפש מסלולי לימודים שיעשירו את הידע שלנו בתחום שבו אנחנו עוסקים ויסייעו לנו להתקדם, הן ברמה המקצועית והן מבחינת השכר.

מה שזה אומר זה שברגע הראשון שאנחנו יכולים (ולפעמים גם הרבה יותר מוקדם מזה) אנחנו אוהבים לחפש קורסים או השתלמויות לאנשי מקצוע מהתחום שלנו ורצים הלאה להתפתח, ללמוד, להתקדם ולשאוף.

אם אנחנו מטפלים ברפואה משלימה אנחנו מחפשים קורסים ברפואה משלימה בתחומים שעדיין אין לנו שליטה בהם; אם אנחנו אנשי מחשבים אנחנו תרים אחרי תוכנות לא מוכרות ואחרי מסלולי לימודים שיכירו לנו אותם; אם אנחנו מאפרות מוסמכות אנחנו לוקחות גם קורס בניית ציפורניים או קורס איפור קבוע כדי להציע ללקוחות שלנו יותר; זה לא משנה מי אנחנו או מה אנחנו עושים, כל עוד אנחנו ממשיכים ללמוד עוד ועוד.


למי זה מתאים? לכל איש מקצוע שרוצה לדעת יותר על מה שהוא עושה.

באיזה גיל? מהיום הראשון אחרי הלימודים.

קטגוריה מספר 4: לימודי העשרה לשעות הפנאי שהם גם לימודים לאחר פרישה

כמה פעמים אמרנו לעצמנו את המשפט 'אם רק היה לי כל הכסף שבעולם הייתי חוזר לספסל הלימודים ולא עוזב אותו לרגע', 'הייתי לוקח קורס בקולנוע, שומע הרצאות על יעדים אקזוטיים בעולם ולומד איך לבנות בעצמי אתר לאינטרנט'.

אז זהו שלא בהכרח צריך הון עצמי גדול מידי כדי להיכנס לאתרי לימודים או לחפש קורסים, ויש אנשים רבים שעושים את זה ברגעים אלו ממש. הם עובדים, הם מנהלים משפחה, הם הולכים מידי פעם לחדר כושר ויש להם תחביב שקוראים לו לימודים. לחילופין, יש גם אנשים שחיכו לגיל פרישה כדי להתחיל ללמוד מחדש ועכשיו הם סוף כל סוף יכולים לעשות את מה שתמיד חלמו עליו, בלי להידחק בתור למרוץ החיים.

לימודי העשרה פותחים עולם שלם של קורסים ושל מסלולי לימוד בתחומים רבים שיכולים לעניין אתכם, אותנו, את החברים שלכם ואת ההורים שלכם, איש איש ותחום העניין שלו. קיימים לימודי העשרה באמנות, לימודי העשרה בתיירות, לימודי העשרה בפסיכולוגיה, לימודי העשרה שעוסקים בחינוך ילדים, לימודי העשרה על בעלי חיים ועוד הרבה מאוד קורסים מושכים, מגוונים ומרתקים.


למי זה מתאים? לכל מי שרוצה ללמוד על כל דבר שאפשר ללמוד.

באיזה גיל? מגיל אפס ועד מאה ועשרים ויותר.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר