חיילים משוחררים רבים פונים ללימודים מייד לאחר הטיול הגדול, וחלקם אינם יודעים היכן ניתן ללמוד את מסלול הלימודים בו הם חפצים ולשלם עבורו באמצעות הפקדון. אתר Allstudy מנסה לעשות לכם סדר.

חיילים משוחררים רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים לאחר הטיול הגדול. הראש עדיין במזרח או בדרום אמריקה, ופתאום צריך להפוך למבוגרים ולהחליט את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחיים, זו שהתחמקנו ממנה מהילדות: ''מה אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים'', כי זה הרגע שבו אנחנו כבר גדולים ואי אפשר לדחות יותר את ההחלטה.

מה שהופך את ההחלטה לעוד יותר קשה הוא שחיילים משוחררים רבים אינם מודעים לכל זכויותיהם. מה אפשר ללמוד על חשבון הפקדון ואיפה? מה אי אפשר ללמוד על חשבון הפקדון? האם קיימות זכויות נוספות שמגיעות לכם? אתר AllStudy עושה לכם סדר ומנסה לתת לכם את כל המידע הרלוונטי:

ללמוד על חשבון הפקדון

אם אתם פונים ללימודים אקדמיים, תוכלו לנצל את כספי הפקדון הן לצרכי קורס פסיכומטרי (ברוב המכללות), והן לצורך תשלום עבור הלימודים עצמם. אך אם אתם פונים ללימודים מקצועיים הדברים אינם כה פשוטים. תוכלו כמובן להשתמש בכספי הפקדון על מנת לשלם עבור שכר הלימוד כמעט בכל תחום שתבחרו, אך תהיו מוגבלים למכללות המוכרות על ידי משרד הבטחון, כך שאולי תאלצו להתפשר בכל הנוגע למרחק מהבית, או לחלופין לשלם עבור הלימודים מכיסכם ולמשוך את כספי הפקדון בתום התקופה.

מלגת משרד הבטחון

אולי זה יפתיע אתכם אבל ניתן ללמוד בחינם מבלי לגעת בכספי הפקדון. בשל המחסור בהנדסאים שחווה שוק העבודה, הוחלט במשרד הבטחון להעניק מלגת שכר לימוד המיועדת למסלולי ההנדסאים השונים. המלגה משתנה ממוסד לימוד אחד לאחר, כשבמוסדות הלימוד הנמצאים בפריפריה תקבלו מימון לכל התואר (שנתיים) ואילו במוסדות הלימוד במרכז הארץ תקבלו בד''כ מימון לשנה א' בלבד (עבור שנה ב' תוכלו לשלם באמצעות הפקדון).

חיילים משוחררים רבים פונים למסלולי ההנדסאים בדיוק מסיבה זו, כך שהם חוסכים את כספי הפקדון ומושכים אותו בתום התקופה. חלק מהמכללות אף מאפשרות לימודי המשך לתואר מהנדס, כך שגם אלה הרוצים לסיים כמהנדסים, פונים לא פעם תחילה למסלול הנדסאים וכך חוסכים אלפי שקלים. יתרון נוסף של הבחירה במסלול ההשלמות הוא האפשרות לצאת לשוק העבודה שנתיים מוקדם יותר על מנת לצבור נסיון.

אם ברצונכם לדעת פרטים נוספים, הנכם מוזמנים לפנות אל יועצות הלימודים שלנו שישמחו לסייע לכם ולענות על כל שאלה. השירות אינו כרוך בתשלום.

 

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר