כולם רוצים לעבוד בהיי-טק בגלל השכר, התנאים והסיכוי לאקזיט. עם זאת חשוב לבחור נכון וללמוד את התחום הספציפי המתאים לכישורנו, וזאת על מנת שנוכל למצות את יכולותינו.

ענף ההיי-טק נמצא בפריחה והביקוש לעובדים נמצא בשיא, כשהצפי הוא שהביקוש לעובדים רק ילך ויגדל, וזאת מכיוון שישראל היא מעצמת היי-טק אשר חלק ניכר מהתוצר שלה נשען על ענף זה. היתרון הטכנולוגי שיוצר הענף הופך את ישראל למעצמה כלכלה ומעצמה בטחונית, כך שכמאמר השיר ''מה שטוב בשבילנו, טוב בשביל המדינה''.

הפריחה של ההיי-טק מתבטאת גם בשכר העבודה בענף שהוא מהגבוהים במשק, למעשה כל אדם שרוצה להשתייך לעשירונים העליונים חייב לשאוף להיכנס לענף, כשרצוי לעבוד תקופה מסוימת כשכיר (על מנת להשתפשף וליצור קשרים) ולאחר מכן להקים סטארט-אפ משלכם. זהו אמנם מהלך שיש בו סיכונים, אך כידוע סיכון שווה סיכוי, ואלה המצליחים לעשות אקזיט, מוצאים את עצמם מסודרים לכל החיים.

אז איך מתחילים?

על מנת להיכנס אל תחום ההיי-טק יש צורך ללמוד את התחום הספציפי בו ברצונכם להתמחות. קיימות לא מעט מכללות המלמדות את קורסי ההיי-טק השונים והן פזורות בכל הערים הגדולות וגם במספר מקומות בפריפריה, כך שכל אחד יכול ללמוד במרחק נסיעה לא ארוכה מביתו.

אילו תחומים קיימים?

ענף ההיי-טק מהווה בית ללא מעט תחומים, כך שבסופו של דבר כמעט כל אחד יכול למצוא את עצמו ולמצות את כשרונו. הטיפוסים הלוגיים יותר, ילכו לתכנות, טיפוסים אומנותיים ימצאו את עצמם ב UI/UX, הילדותיים שביננו ילמדו גיימינג, אלה המעוניינים ביציבות יעדיפו ניהול רשתות ואילו טיפוסים בעלי ''ראש קרימינלי'' ימצאו את עצמם בסייבר.

אילו זכויות מגיעות לי?

את רוב התחומים ניתן ללמוד על חשבון פקדון חיילים משוחררים, אך אל תהפכו זאת לתנאי ללימודים מפני שאם לא תשתמשו בכסף לצורך לימודים, הוא יישאר לכם לצרכים אחרים. מצד שני, על מנת לקבל הכשרה טובה יש צורך במכללה טובה עם מרצים מעולים שנוח לכם ללמוד בה.

בנוסף לכך, אם תבחרו להשקיע בלימודי הנדסאים תוכלו לקבל מילגת לימודים של משרד הביטחון. המילגה הינה מלגת שכר לימוד שאינה מגיעה מהפיקדון וניתן לקבלה בכל מסלולי ההנדסאים במגוון מכללות בעיקר מכללות הממוקמות בפריפריה. המילגה הינה לשנה או לשנתיים, תלוי במכללה ובמסלול הלימוד.

איך מוצאים עבודה?

בחלק מהמכללות מציעים הבטחה לעבודה במסלולים מסוימים. עם זאת, אין לבחור במסלולים הללו רק בשל סיבה זו. מכללות גדולות מחזיקות גם חברות השמה, דבר שמהווה יתרון הן לסטודנטים והן לחברות המגייסות. אם בחרתם ללמוד במכללה שאינה מחזיקה בחברת השמה, חשוב ליצור קשרים עם המרצים מפני שרוב המרצים שלכם יהיו מהתעשייה ויוכלו לגייס אתכם.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר